17. joulukuuta 2014

Melbourne Cup

Onpas taas se aika vuodesta, kun mimmit vetävät pikkumekot ja hirvittävät kännit päälle, virtsaavat julkisille paikoille ja sitten poikaystävät taluttavat heidät taksijonoon. Ai, pikkujoulut? Ei, ei ei. Melbourne Cup.


Melbourne Cup -ravit ovat niin kova juttu täällä, että Victorian-osavaltiossa päivä on kansallinen vapaapäivä. Me ollaan koulussa juhlittu ravipäivää pukeutumalla hepeniin ja katsomalla kisat opettajainhuoneessa.




Touhuun on yleensä kuulunut myös vedonlyönti, jossa opettajat voivat ostaa arpoja, joissa on ravihevosten nimet. Lisäksi valitaan Fashions on the field -voittaja. Pimatsu, jolla on komeimmat koltut ja päähineet.




Mä olen voittanut Fashions on the field viimeiset kaksi vuotta putkeen lähinnä vain siksi, että mua ei ole haitannut nauraa itselleni. Ensimmäisenä vuonna mä tein päähineen pesusienestä, toisena vuonna mä tein päähineen sukkahousuista ja muovihevosista.




Tänä vuonna rehtorin tytär kehui ostaneensa Brisbanesta ihan oikean fascinaattorin, joka on siis-niin-ku-tiätsä-aivan-fantsu.  Mä hain risuja ryteiköstä ja väänsin ne tukkaan kiinni. Ja voitin kolmantena vuotena putkeen. MuaHarHARharhahahahaa!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti