2. helmikuuta 2013

Ämpärilista


Vietin uuttavuotta vanhan lukiokaverin kanssa eräällä indonesialaisella saarella. Juttu kulkeutui luonnollisesti uudenvuodenlupauksiin. Mulla löi päässä tyhjää. Siinä varpaat trooppisen saaren rantahiekassa oli sellainen olo, että ei mun tarvitse elämästäni juuri mitään muuttaa. Kaikki on aika hyvin.

Asia jäi pyörimään mieleen. Enkä mä vieläkään keksi mitään. Uudenvuodenlupauksissa on aina sellainen negatiivinen vire, vaikka toki voihan sen niinkin nähdä, että tässä mietitään sitä, miten seuraava vuosi menisi paremmin. Silti mun perisuomalainen pessimistiluonne tulkitsee sen niin, että jotenkin siinä vellotaan asioissa, mitkä meni vanhassa vuodessa huonosti. Poltan tupakkaa; kohta kuollaan kehkosyöpään. Olen liian lihava; kohta kuollaan sydäriin.

Okei. uudenvuodenlupausten sijasta mä päädyin pohtimaan ämpärilistaa, bucket list, eli asioita, joita haluaa tehdä, ennen kuin heittää veivinsä. Tässä mun ämpärilista tähän mennessä:

Originelli
HALUAN

1. uida valashaiden kanssa.

2. omistaa asunnon.

3. asua metropolissa.

4. käydä Antarktiksella.

5. oppia puhumaan jotain todella hämärää kieltä. Murrinh-Patha kävisi ihan erinomaisesti.

6. löytää harrastuksen, josta voisi olla niin innoissaan, että siinä oppisi todella hyväksi.

7. oppia leijalautailemaan.

8. hommata lemmikin.

9. lentää ensimmäisessä luokassa. Done.

10. että joku hypnotisoi mut.


Näitä tulee lisää, kunhan mun mielikuvitus toipuu lomasta.


UPDATE syyskuu 2013

11. syödä hummeria.

12. nähdä Japanin kirsikankukat.

13. käydä Mikronesian saarilla.

14. käydä Polynesian saarilla. Uutta-Seelantia ei lasketa.

15. olla totaalisen make-overin kohteena.












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti