20. elokuuta 2014

Urkkapäivä

Me oltiin ennen lomaa taas niin tervehenkisiä ennen lomia ja urheiltiin oikein olan takaa. Urheilupäivä oli mun mielestä kouluvuoden paskin päivä silloin, kun mä vielä itse olin koulussa, ja urheilupäivä on edelleen mun mielestä kouluvuoden paskin päivä. Hirveässä helteessä seistiin kentällä suorassa auringonpaisteessa ilman taukoja. Jumankauta, että on kivaa.







Mä olin meidän koulun vanhimpien likkojen valvojana. Likkojen motivaatio oli yhtä kova kuin munkin. Ei niitä juurikaan huvittanut hypätä pituutta, korkeutta, juosta kilpaa, heittää palloa, työntää kuulaa tai mitä muuta meidät pakotettiinkin tekemään. Plääh. Ja lämpötila oli jossain päälle kolmekympissä. Lääh lääh. Puhelimen näpräyksen MM-kisoissa nämä kyllä pärjäisivät.






Muutaman tunnin päästä puolet mun likoista oli lähtenyt himaan ja puolet jäljelle jääneistä istui jossain puun alla varjossa. Muilla opettajilla ja oppilailla taisi olla vähän samat fiilikset, sillä lounastauon jälkeen ohjelmasta päätettiin jättää viimeiset lajit pois. Viimeiseen juoksuun saatiin osallistujakin enää vain muutama.





No, voittajien ainakin oli helppo hymyillä. Ensi vuonna mä voisin mielelläni vaikka vetää matikkaa ja tiedettä koko päivän.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti