7. syyskuuta 2012

Dee niin kuin Bitch


Meillä on ollut tällä viikolla kaksi hengenkohotuspäivää töissä. Ensimmäinen hengenkohotuspäivä oli ihan oikeasti HENGENkohotuspäivä juuri niin katolisessa mielessä kuin kuvitella saattaa. Meillä kävi joku pappi kertomassa, miten me voidaan tuoda Raamattu henkiin luokkaopetuksessa ja muuta liibalaabaa. Kaveri oli kyllä sikäli fiksu sälli, että hän aloitti luennon kehottamalla tutkimaan Raamattua metaforisena kertomuksena. Mä jotenkin luulen, että meidän henkilökunnasta suuren osan mielestä Jesse ihan oikeasti paransi sokeita ja monisti kaloja, vaikka pappi sanoisi vaikka ja mitä. Tähän asti mä olin ihan messissä, mutta siinä vaiheessa, kun meidän piti alkaa miettiä metaforia gospelille, mun kiinnostus lopahti. Onneksi meidän lähellä istuvat ihmiset olivat yhtä innoissaan. Mun suosikkimetaforat olivat seuraavat kaksi:

1. "Emmä tiiä. Se on niinku… roinaa jossain laatikossa… tai sillee."
2. "Raamattu on niin kuin Lady Gaga. Jotkut hullut menevät siitä täysin sekaisin, mutta mun mielestä kummatkin ovat täyttä kuraa."

Ei siitä hengenkohotuspäivästä sen enempää. Paitsi mainittakoon nyt vielä, että on aika uskomatonta, miten jeesustelijat pystyvätkin löytämään uskonnollisia metaforia aivan joka paikasta. Kuten esimerkiksi näistä kahdesta YouTube-pätkästä. Täytyy kyllä oikeastaan nosta ihan hattua. Voitte kirjottaa omat metaforaehdotukset vaikka kommentteihin.





Meidän toinen hengenkohotuspäivä olikin sitten jotain aivan muuta. Ilmeisesti yläkoulun ja alakoulun välillä on ollut jonkinmoista kitkaa, kuten arvata saattaa. Onhan kylä aika pieni, ja ihmisten naamoihin kyllästyy todella nopeasti. Pomot sitten katsoivat parhaaksi palkata jonkun konsultin vetämään meille workshopia. Mun mielestä tuottoisampaa olisi ollut juottaa koko porukka känniin ja lykätä saunaan kuin kuunnella jonkun sällin naukumista siitä, miten toisia ihmisiä kuuluu kohdella. Tänks, hei, kapteeni itsestäänselvyys.

Meidän käyttäydy kuin aikuinen ihminen -kurssiin, joka on muuten kolmipäiväinen, kuului persoonallisuustesti. Meillä lämähti sähköpostiin kysymysnivaska, jonka pohjalta me saatiin sitten yksityiskohtainen analyysi meidän käyttäytymismalleista. Taas työkaveri osasi tiivistää oikein napakasti homman nimen: "Jos mua ei kiinnosta  ammattimaiset psykoanalyysit, niin ei mua sitten kiinnosta amatöörienkään psykoanalyysit." 

Me saatiin meidän tulokset takaisin. Ei varmaan ollut kenellekään suuri yllätys, että mun luokitus oli D. Dee niin kuin dominoiva. Sitten me kuunneltiin loppupäivä, miten dominoivat ihmiset ovat mulkkuja ja ajattelemattomia. Esimiesroolissa he ovat häikäilemättömiä ja muita lyttääviä. "Mut, hei, muistakaa sitten, että tässä kyselyssä ei ole oikeita ja vääriä vastauksia."  Kuten kunnon perusesimerkki dominoivasta ihmisestä mä huomautin, miten olisikin, jos ne Vee niin kuin Vätys -ihmiset kasvattaisivatkin parin kasseja eivätkä syyttäisi kaikkia muita ihmisiä nuivasta elämästään. En ehkä juuri noilla sanoin. Totesin vain, että mulla on sellainen ote duuniin, että asialliset hommat hoidetaan ja vähän äkkiä ja muuten ollaan kuin ellun kanat. Mä en jaksa ryhmätöitä ja komiteoita, sillä niissä menee aikaa aina siihen, että mietitään, missä nähdään ja koska nähdään, kuka on sihteeri ja kuka tuo pullat ja kenellä on vehnäallergia ja muistiko kukaan, hei, että oliko sillä Villellä salibändyä tänään vai perjantaina, että ehtiiköhän se sittenkään kirjoittamaan näitä puhtaaksi. Kameli on komitean suunnittelema hevonen.

Okei, avautuminen over. Tässä nämä mun tulokset. Tai siis hyvin lyhyt tiivistelmä tuloksista, sillä koko nippu on yhteensä 24 sivua.

Kategoriassa Dominance mua kuvaavat parhaiten adjektiivit direct, daring, domineering, demanding, forceful, risk-taker ja adventuresome.
Kategoriassa Influence mua kuvaavat parhaiten adjektiivit influential, pleasant, sociable, generous, poised, charming ja confident.
Kategoriassa Steadiness mua kuvaavat parhaiten adjektiivit discontented, fidgety, impetuous, restless, change-oriented, fault-finding ja spontaneous.
Kategoriassa Conscientious mua kuvaavat parhaiten adjektiivit rigid, firm, stubborn, arbitrary, rebellious, defiant ja obstinate.

Vielä lyhyempi tiivistelmä: Mulle ei ryttyillä!


Konichiwa, bitches!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti