26. maaliskuuta 2011

Ta-daa!

Menihan siina, mutta tassa tama nyt on. Blogi.

Lahdosta on kulunut yli kolme viikkoa. Kolme viikkoa eloa Suomessa on niin helppo tiivistaa. "Joo, oon graduillu. Oltiin Anskun kanssa viikonloppuna ulkona. Mohlotin sohvalla, katoin Dr. Phillia ja kaivoin napaa." Naiden kolmen viikon tiivistaminen mihinkaan jarkevaan muotoon tuntuu jo mahdottomalta. Mista aloittaa?

Dubaista. Vietettiin vajaa viikko Dubaissa CouchSurfing-tutun luona. Ma olin yllattynyt siita, etta juurikaan mitkaan mun ennakko-odotukset eivat toteutuneet. Kylla, Dubai on torkean rikas kaupunki. Se meni oikein. Kaikki muu menikin vaarin. Kohta yksi: Ihmiset olivat hyvin rentoja. Jotenkin odotin snobeilua ja rahalla proystailya. Kertaakaan ei tullut sellainen olo, etta mun rinkan uumenista kaivetut matkarievut eivat olisi kelvanneet tai etta olisin ollut alipukeutunut. Kohta kaksi: Juuri kukaan ei kayttanyt voimakkaita hajusteita. Mun mielikuvien Arabiemiraateissa seka miehet ja naiset uivat haju- ja partavesissa. Kohta kolme: Dubaissa on joo kuuma, mutta kaupungissa on yhteensa noin kolme karpasta. Ja rannikkokaupungiksi todella vahan lokkeja tai oikeastaan mitaan lintuja.

Me kierreltiin holmottelemassa upeita rakennuksia, syotiin hyvin ja vaan oltiin. Meidan host, libanonilainen Edgard, ajelutti meita ympari kaupunkia ja vei syomaan libabobilaisiin ravintoloihin. Ma luulen, etta mun on lisattava Beirut tulevien matkakohteiden listalle. Edgard oli aivan upea host, paras tahanastisista isannistamme, jolla on kohtuullisen raskas kaasujalka. Auringonlaskun jalkeen kisailimme mielettoman kalliiden autojen kanssa Dubain keskeneraisilla moottoriteilla. Erastakin autoa sattui ajamaan paikallinen prinssi, jonka tunnistimme tietysti okyautosta mutta myos pienesta rekisterikilven numerosarjasta. Han voitti.



 Bur Dubai. Vanha Dubai.



 Burj Khalifa. Korkein rakennus planeetalla.


 Burj Al Arab. Seitseman tahden hotelli. Ei paasty edes vessaan.





Dubaissa rakennetaan viela paljon pilvenpiirtajia. Suurin osa niista naytti olevan tyhjillaan nain finanssikriisin jalkeen. Moottoritietkin on viela kesken, kun rahat loppuivat kesken.


 Abu Dhabi. Palatsi Mikalie.



 



 Abu Dhabi ja aatteet on mun vaatteet.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti